Aangekomen op party reservaat Sunny Beach - Reisverslag uit Boergas, Bulgarije van Yvonne - WaarBenJij.nu Aangekomen op party reservaat Sunny Beach - Reisverslag uit Boergas, Bulgarije van Yvonne - WaarBenJij.nu

Aangekomen op party reservaat Sunny Beach

Door: yvonneuuldersma

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Juni 2011 | Bulgarije, Boergas

Zo.. daar ben je dan. Ik heb te veel te meegemaakt op 1 dag ongelofelijk.
Eerst schiphol, eeeenorm groot en dan nog even je gate zoeken. Juisttttt.
Het begon al goed : bij de incheckbalie kreeg ik een 'heavy weight' label op mijn koffer geplakt omdat ik (hoe kon het ook anders) gigantisch overgewicht had. Gelukkig snapte de meneer achter de balie heel goed dat vrouwen nou eenmaal meer baggage nodig hebben als mannen dus niet extra betalen. Toen23 minuten lopen van de incheckbalie naar de gate waar vervolgens mn tas volledig over de kop getrokken werd. Uiteraard had ik alles netjes verpakt zoals het moest ( dat ze alles weggooien gebeurd je namelijk 1 keer en nooooit weer ) en kon ik gewoon met al mijn spulletjes door lopen naar het vliegtuig.

Ik wist dat er een meisje kwam dat Alicia heette en donker haar had maar ik kon haar nergens vinden. Of althans, we hebben elkaar niet getroffen maar bleken 3 rijen achter elkaar te zitten.
In het vliegtuig had ik weer super veel geluk : een dikke chagarijnige vrouw die absoluut niet in was voor een praatje naast me, een huilende baby schuin voor me en een man die zn stoel zo nodig helemaal naar achter moest doen voor me. In 1 woord : ideaaaal !
Dan nog eens opstijgen met enorme oorpijn en tranen in mn ogen want ik vind het heeeelemaal niks. Nee dat was een aanrader.
Doet er verder ook niet toe dat hebben we weer gehad. Heb er wel oorpijn aan over gehouden helaas.

''ladies and gentleman please fasten your seatbelts''

Eindelijk landen ! Jippie. Ik had al vol verbazing uit het raam zitten turen ( ja ik had mazzel, ik zat bij het raam ). Er waren bergen, helder blauwe meertjes en uitgestrekte bossen. Hoe lager we gingen hoe meer ik zag. De zee kon je in de verte zelfs zien.
Eenmaal uitgestapt kwamen we op een piepklein vliegveldje terecht met 2 bagagebanden dus dat was niet echt moeilijk. Beetje jammer dat Bulgaren een lichte Franse mentaliteit hebben en zich dus vooral niet haasten. Gelukkig had ik vrij snel mn koffer en toen ik naar buiten liep stond Sander me al op te wachten met een flesje koud water : wat een service ! Alicia had helaas minder geluk mbt de luie Bulgaren want die moest nog dik een half uur langer op haar koffer wachten. Toen Alicia zich bij ons voegde was het direct een gezellige boel. Sander zei dat er een lokaal marktje was waar we nog even langs zijn geweest.
Alicia en ik kregen direct een cultuurshock : zigeuners, zwerfkinderen en vooral veel troep op straat. Ohja en het was 35 graden.

Na even over de markt geslentert te hebben had Alicia een bikini bemachtigd voor 6 euro en ik een leuk shirtje voor 4 ( sorry mam... ).
Toen zijn we naar het appartement gereden waar ik samen met Sander en Alicia woon. Alicia en ik hebben onze eigen slaapkamer met kaptafel en kledingkast en een heeeeerlijk bed. De woonkamer en badkamer delen we met zn allen en de keuken hoeven we niet te gebruiken aangezien we elke dag voor ongeveer 5 euro in het restaurant van Sander kunnen eten.

Nadat we onze spullen gedumpt hadden en onze verwachtingen met elkaar hadden besproken zijn we naar de Vahalla gegaan ; mijn werkplek voor de komende weken. Ik had een klein barretje verwacht maar het is huuuuge ! De bar is over de hele lengte van de kroeg/club en is met elkaar sowieso 30 meter. Het is de bedoeling dat we met zn 8'ten achter de bar staan in het hoogseizoen. Vanaf hier serveren we de gekste shotjes en de minstens 25 cocktails die op de kaart staan. De collega's leken heel aardig, allemaal bulgaars maar zodra het hoogseizoen nadert komt er nog een Deens meisje en volgensmij ook nog een Nederlandse. Nadat we lekker hadden gegeten ( want in Vahalla kun je overdag eten en s'avonds feesten ) zijn we even naar Alicia's werkplek gegaan : de Dutchy Snackcorner. Jahoooorrr met frikadellen, kroketten en gevulde koeken. Nadat zij ook haar collega ontmoet had zijn we naar het Holland Heineken House gegaan. De eigenaar ervan is weer een kameraad van Sander ( onze baas ) en het was voor Alicia en mij leuk om ook dat barpersoneel te ontmoeten wat ook deels Nederlands was.

Verder is Sunny Beach echt onvoorstelbaar. Het is een opgebouwd resort waar party to the max het motto is. Een biertje kost 80 eurocent en een cocktail nog geen 4 euro. Eten is ook goedkoop en er is overal wat te doen. Op het strand zijn enorme feesten, er staan overal bungeejump en andere gestoorde attracties, er lopen overal proppers die 'het vetste feest van vanavond' promoten.

Er staan geen gewone huizen, slechts appartementen, hotels, clubs, kroegen en restaurants. Het is een onrealistische wereld waar ongelooflijk veel geld om gezet moet worden in 1 seizoen.

Morgenavond heb ik mn eerste werkavond. Beachmasters komt op visite met een kroegentocht en dan moet er in 45 minuten zo veel mogelijk omgezet worden : ik word dus direct in het diepe gegooit. Ik ben wel een beetje bang dat ik al die shotjes en cocktails nooooit in zo'n korte tijd uit mijn hoofd ga leren maar het komt vast allemaal wel goed. Ik word ingewerkt door een Bulgaars meisje ( die overigens geen bh draagt, heel vreemd ) en ze leek me best tof dus gezellig word het sowieso.

Nu is het tijd om even een powernap te doen, onder de douche te springen en te feesten.
Alicia en ik worden namelijk op de proef gesteld omdat dit onze eerste avond is en ze willen weten of we sunny beach aankunnen haha met andere woorden : wie is het eerste dronken. Ik in iedergeval niet want ik ben nog niet helemaal fit..

Tot snel ! xoxo

  • 09 Juni 2011 - 19:05

    Marlett:

    Wauuww klinkt goed!!! Kan niet wachten om daar een weekendje party te machen!!

    Mis jou!!!

    (L)

  • 10 Juni 2011 - 10:08

    Tes:

    super leuuuk babe! snel even skypenn xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Boergas

Yvonne

Actief sinds 04 Juni 2011
Verslag gelezen: 1786
Totaal aantal bezoekers 23184

Voorgaande reizen:

09 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Sunny Beach 2011

Landen bezocht: