Viva la noche - Reisverslag uit Boergas, Bulgarije van Yvonne - WaarBenJij.nu Viva la noche - Reisverslag uit Boergas, Bulgarije van Yvonne - WaarBenJij.nu

Viva la noche

Door: yvonneuuldersma

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Juni 2011 | Bulgarije, Boergas

Even een update van de afgelopen dagen. De afgelopen dagen die vooral uit feesten ( met bijbehorende katers ), werken en slapen bestonden.

Donderdag avond was het tijd voor onze 'ontgroening'. Onze baas en een paar collega's namen ons een avondje mee uit om onze grenzen op de proef te stellen. En ik moet zeggen dat ik best trots op mezelf mag zijn.
We begonnen in de Valhalla waar ik werk. Shotjes en jack daniels - red bull aan de lopende band. Al snel was het duidelijk dat Alica niet zo goed tegen drank kon want die hing al boven in de paal die op de dansvloer staat. Ik besloot het daarom maar even rustig aan te doen aangezien ik geen zin heb aan zo'n reputatie hier.
Nadat ik over was gegaan op de water zijn we naar Den Glade Viking gegaan ; volgens velen de leukste discotheek van Sunny Beach maar met zijn ruimte voor 2500 man ook zeker een van de grootsten.
Dat het een van de leukste discotheken is kan ik me goed voorstellen, tot nu toe ben ik het daar dan ook zwaar mee eens.
Ze draaien leuke (maar commerciële) muziek en het is leuk ingericht. Op de bar word volop gedanst en zo nu en dan flikkert er wel eens iemand van anderhalve meter hoog met zijn zatte kop naar beneden Om de zoveel tijd roept een donkere stem door de speakers: Den Glade Viking! ‘The only place where it’s alowed to dance naked on the bar!’ En geloof me… daar maken sommige mensen volop gebruik van. Ik geloof niet dat ik ooit zoveel naakte mannen op 1 avond heb gezien. Echt blij ben ik daar niet mee want het mag dan allemaal heel grappig zijn, ik vind het best smerig. De vrouwen daar in tegen houden zich redelijk in. Wel staan er vaak van die ordinaire meiden op de bar met van die veel te korte rokjes waar ze eigenlijk net iets te dik voor zijn. Dat is me trouwens wel opgevallen : veel dikke mensen hier. Maargoed als die meisjes daar dan hun bijvoorbaat mislukte moves staan te showen pakt het barpersoneel hoofdschuddend een of ander ding waar met een mega kracht rook uit komt. Resultaat ? De jurkjes en rokjes vliegen omhoog en de meisjes vliegen gillend van de bar. Ideale uitvinding toch ?
Verder is de viking voor ons als personeel vooral fijn omdat we er 50 % korting krijgen op onze drankjes + gratis entree. Ik betaal nu voor een bacardi raz met 7up omgerekend 1,50.. do i need to say more ?

Dat was dus de donderdag. Zoals je begrijpt ging het er best heftig aan toe maar uiteindelijk heb ik na het 4569038690384230 ste drankje gezegd dat ik echt niet meer hoefde en dat ze op konden rotten met hun ontgroening. Misschien een beetje ongepast om dat tegen je baas te zeggen maar mijn (letterlijk) groningse 'nuchterheid' werd wel op prijs gesteld. Rond 5 uur hebben we een taxi naar het appartement gepakt en ben ik lekker gaan slapen. Alicia daar in tegen had iets meer 'probleempjes' om haar bed te vinden. Die trof ik dan ook s'ochtends in een best vreemde 'positie' aan ( lees : op de grond slapend op een paar schoenen ).

Vrijdag was vooral een hele brakke dag. We zijn uit bed gestapt, hebben onze tanden gepoetst en zijn bij het zwembad gaan liggen. Aangezien Sander hier nooit is en al helemaal nooit kookt was er nog geen pak melk in huis dus we hebben na het zonnen direct even een poging tot boodschappen doen gedaan. Conclusie : bulgaars brood smaakt als nederlands brood wat je 5 dagen in de zon laat liggen.. Zelfs met een liter water erbij krijg je het nog niet weg zo droog dus dat had geen zin. Bulgaarse kaas is niet heel smerig maar het word in plakken van een centimeter dik verkocht en een kaasschaaf ; ho maar. Verder hadden we yoghurt wat prima te doen is. Ook heb je hier veel kraampjes waar je zo'n beetje alle soorten fruit kunt kopen die je je kunt bedenken dus daar maken wij dankbaar gebruik van. Ik heb vannacht ( ja de winkels zijn hier 24 uur per dag open ) nog even een watermeloen meegenomen voor 20 eurocent.
Na het zwemmen en boodschappen doen zijn we terug gegaan naar het appartement waarna Alicia om 6 uur is begonnen met werken. Ik daar in tegen ben nog even lekker in mijn bedje gekropen. Rond 9 uur ben ik ook vertrokken richting het werk en gelukkig ben ik niet verdwaald. Het is best nog wel een stuk lopen, wat s'avonds zeker niet fijn laat staan veilig is.

De eerste werkdag was spannend maar uiteindelijk heb ik enorm veel geleerd. Mary is de collega waar ik het meest mee te maken heb. Met haar sta ik achter een grote bar waar we allebei ons eigen 'bar station' hebben. Hier in zitten ongeveer 12 flessen drank zoals vodka, tequila, gin, rum, whisky, schnapps en grenadine. Ze staan allemaal op een bepaalde volgorde die achter elke bar en dus in elk station het zelfde is zodat je in principe overal kunt staan. Verder hebben we aan de muur achter ons een constructie waar de andere dranken in staan zoals passoa, malibu, baileys, jack daniels, aftershock en nog veel meer. Deze staan ook allemaal op volgorde.
We begonnen met de cocktails die het meest verkocht werden : sex on the beach, tequila sunrise, pina colada en long island ice tea. Nadat mary ze gemaakt had en ik goed had opgelet en geproefd moest ik ze maken. Het viel me op dat het veel makkelijker is als dat ik had gedacht. Ik heb nu 2 avonden gewerkt en ken de meeste cocktails en shotjes uit mn hoofd. Mary was ook tevreden wat wel weer een fijn gevoel gaf. Toen we overgingen op shotjes maken kwam ik erachter hoeveel er gedronken word achter de bar. Ik begon met B52 on fire. Dit is ook direct het lastigste shotje omdat de baileys op de kahlua moet blijven liggen en niet naar de bodem mag zakken. Na een paar keer oefenen heb ik hem eindelijk onder de knie. We gingen door met de aftershock's, dit is een of ander super sterk goedje in 3 verschillende smaken en sterktes. Meestal gebruiken we de rode. Hier heb ik een super leuk truckje mee geleerd. Je neemt een wijnglas, een shotglaasje en je prikt een rietje door een servet. Dit leg je op de bar. De aftershock gaat in het wijnglas en steek je aan. Dan begin je als eengek te draaien met het glas zodat de vlammen eruit komen. Dan schenk je de aftershock zo hoog mogelijk in het shotglaasje en zet je het wijnglas op de kop op het rietje terwijl iemand anders het shotje leegdrinkt. Dan laat je ze aan de andere kant van het rietje zuigen.. Resultaat ? Knetter dronken en hoesten. De alcohol blijft in het glas zitten en dit zuig je dus naar binnen. Succes gegarandeerd want veel mensen vinden het leuk om trucjes te zien.

Ook nog zoiets grappigs : mijn collega's kunnen mijn naam niet uitspreken dus toen ik mij voorstelde als Yvonne klonk het in hun oren blijkbaar als Isabella dus dat hebben ze ervan gemaakt. Iedereen zegt dan ook Isabella Isabella Appeltaart ! Appeltaart schijnt hier heel populair te zijn en daarmee ook het enigste Nederlandse woord wat ze kennen. Hoe vaak ik mn naam ook heb verteld, ze houden het bij Isabella en gelukkig ben ik er al aan gewend ;)

Zaterdag : uiteraard uitslapen aangezien we vrijdag avond weer zijn wezen stappen. Verder niet veel uitgespookt. Ja.. stressen voor zaterdagavond want er kwam een kroegentocht van 200 mensen langs. Omdat het hier nog voorseizoen is, is het echt niet druk dus ik had nog geen drukte meegemaakt tot die kroegentocht ineens binnen kwam. Ik werd best wel in het diepe gegooit want er was me verder niks verteld. Ja 3 minuten voordat ze kwamen werd me een shotje voorgeschoteld en tussen neus en lippen door dat het eer 300 ipv 200 waren. Ik heb mn verstand maar op bijna 0 gezet, dat shotje weggetikt en het op me af laten komen. Het was echt awesome. Je komt in een soort rush waardoor je alleen super snel werkt en alles ging eigenlijk vanzelf. Als ze een cocktail wouden die ik niet kende zei ik gewoon dat we die niet hadden maar dat ik wel die anderen had. Aangezien iedereen toch straal bezopen is kan het ze geen donder schelen en ze hebben geen idee wat ze drinken dus alles is eigenlijk goed. Het gekste was nog wel dat er een jongen was die 4 drankjes bestelde, wat maakte hem niet uit. Dus ik maakte 4 cocktails voor hem waar bij 28 leva voor moest betalen hij gaf me 50 en zei ; keep the change. Dat is dus leuk aan dronken mensen! Onze fooien moeten allemaal in een grote pot en dat word met al het personeel gedeeld, dat is voor mary en mij wel kut aangezien wij de enigsten zijn die fooi krijgen omdat de rest andere dingen doet. Uiteindelijk had ik aan het einde van de avond naast een goed gevoel, 22 leva fooi wat best netjes is. Mary heeft geregeld dat we vanaf nu de fooi delen met degene met wie je achter de bar staat dus dat is wel beter.

Voor de rest draait hier echt ALLES om geld. Het is hier ook net een dorp. Dacht je van Loppersum af te zijn, kom je hier terecht. Iedereen kent elkaar dus je moet heel erg oppassen wat je zegt en tegen wie.
Alicia en ik waren bijvoorbeeld vrijdag avond in het Holland Heineken House, en de eigenaar ervan ( Thomas ) is ook Nederlands. Hij had Alicia en mij zien dansen en uit ons dak zien gaan en toen kwam hij een praatje maken. Aan het einde van het gesprek kwam het er op neer dat hij Alicia als propper wou hebben en mij achter de bar. We hebben natuurlijk nee gezegd want dat kunnen we niet maken tegenover onze baas. Waarop hij zei ; ik betaal jullie 2 keer zo veel en jullie krijgen een beter appartement.
Zo gaan dingen hier dus, met geld is blijkbaar alles te koop. Alicia denkt er wel serieus over na om over te stappen, ik niet. Van haar is het opzich ook niet heel raar want ze werkt in een friettent, 14 uur per dag waar ze nieteens even weg kan om te plassen omdat ze alleen staat. Ik vind dat echt belachelijk maargoed ze is 27 dus ik vind dat ze voor haarzelf moet opkomen, blijkbaar doet ze dat niet dus dan moet je ook niet zeiken en dat doet ze dan ook niet.

Nou, dat was het allemaal wel zo'n beetje van de afgelopen dagen. Een hele lap tekst en het is nog nieteens de helft van wat er allemaal gebeurd hier. Het is hier ondertussen kwart over 2 en ik heb erg slecht geslapen vannacht omdat ik nog steeds heeeeel erg hoest. Ik ga nu nog even een poging doen om even te slapen en dan komt Alicia me straks ophalen om te gaan ontbijten/lunchen/dineren waarna ik weer aan het werk ga. Want ja ; dat hoort bij dit leventje ; slecht en onregelmatig eten en veel drinken. Gelukkig kan ik wel veel slapen :) Ohja en dat bruin worden... dat gaat echt tegen vallen. We hebben helemaal geen tijd om naar het strand te gaan ! Misschien op mn eerste vrij dag haha.

x o x o

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Boergas

Yvonne

Actief sinds 04 Juni 2011
Verslag gelezen: 2466
Totaal aantal bezoekers 23195

Voorgaande reizen:

09 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Sunny Beach 2011

Landen bezocht: