Tijd voor een update : beland in de bekende 'rush' - Reisverslag uit Boergas, Bulgarije van Yvonne - WaarBenJij.nu Tijd voor een update : beland in de bekende 'rush' - Reisverslag uit Boergas, Bulgarije van Yvonne - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update : beland in de bekende 'rush'

Door: yvonneuuldersma

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 Juni 2011 | Bulgarije, Boergas

Pffff, tijd kunnen vinden voor een korte update. Ook al is het hier kwart voor elf in de ochtend en ik lag om half 8 te slapen, tijd is tijd.
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen want we maken hier zoveel mee. Het is net een film hier serieus. We zijn hier vandaag precies 2 volle weken en het lijkt alsof ik hier al jaren woon. Dit is nog erger dan Loppersum ( blijkbaar bestaat dat... ). Iedereen lult over iedereen. Eigenaren van kroegen en clubs maken elkaar zwart en de concurrentie is moordend hier. Ik heb me laten vertellen dat er 3 'grote bazen' zijn hier. 1 is eigenaar van de revolution, the orange en the icebergh, de ander ( waar wij onder vallen ) is eigenaar van het Heineken house, Playa, Dutchy, Valhalla en Den Glade Viking en die laatste heeft de overige dingen zoals Mania. Onderling is de concurrentie echt ziekelijk. Mensen die werken bij de Viking of Valhalla worden namelijk niet toegelaten in de Revolution. Als je je pasjes af doet dan ziet niemand dat natuurlijk maar als je daar met je pasjes naar binnen loopt dan heb je een garantie op problemen. Die pasjes is trouwens wel een groot 'ding' hier. Je krijgt vip of discount pasjes van verschillende kroegen / clubs hier. Ik heb bijvoorbeeld een 'staff' pas van de Valhalla die je recht geeft op 50% discount en aantoont dat je bij het personeel hoort. Verder heb je nog een VIP pas van de Viking waar je ook 50% korting mee krijgt + gratis entree, en een pas van de Heineken / Playa waarmee je 50% korting krijgt ( o.a. op die heeeerlijke penne met kip en broccoli die we daar vaak bestellen ). Die pasjes heeft iedereen die hier werkt aan een keycord hangen en loopt daar de godganze dag mee rond. Dat moet ook wel anders word je lastig gevallen door proppers op de boulevard.

Verder werk ik vooral veel. Onze baas doet dingen allemaal 'net' even iets anders als afgesproken en vrije dagen kan ik dus vergeten. Het is 7 dagen per week werken vanaf minimaal half 10 tot sluit. Dat zijn soms toch nog wel 7 uurtjes staan en dat klapt er wel in als je dat niet gewend bent. Helemaal de eerste week toen er geen ruk te doen was. Zitten mag niet achter de bar dus dan loop je een beetje te hangen en wurgen, niet cool. De afgelopen twee dagen heb ik het wel kei druk gehad. Er was Hollandse avond en er waren vanaf Nederland artiesten ingevlogen. Vraag me niet wie het waren.. iets met de 5de topper ofzo. Nederlandstalig is absoluut niet mijn ding maar het was reuze gezellig. Het waren grotendeels oudere mensen die erg gul waren met de fooien en me regelmatig achter de bar weg sleurden voor de polonaise. Wel een beetje jammer was dat ze me tegenwoordig alleen achter die fucking grote bar laten staan. Soms als er kroegentocht of zulke avonden staan vind ik dat echt niet tof. Aangezien ze hier een beetje een franse mentaliteit hebben ( oh dat kan morgen nog wel ) is het een big issue als ik bijvoorbeeld geen glazen, ijs, bier of andere drank meer heb. Ik moet dan naar die andere bar seinen wat ik nodig heb en aangezien de muziek knetter hard staat en die toko vol mensen is dat erg lastig. Het is ook gewoon een beetje vreemd want ik moet zelf elke dag voordat ik begin zorgen dat ik geld in mn kassa krijg, vuilniszakken verschoon, fruit snij en mn drank bijvul dus als hij dan de helft vergeet is dat zwaar irritant. Wie bedoel ik met hij ? Met 'hij' bedoel ik Ivo. Ivo is onze loopjongen ( ja dat is echt zijn functie ). Als ik iets nodig ben dan roep ik hem en dan komt hij er aan rennen. Ik vind het best wel zielig want die Bulgaren behandelen hem echt als een slaaf. Daarom ben ik maar extra lief voor hem ( waar ik ook weer voordeel uithaal want nu rent hij nog harder ) en geef ik hem soms een deel van mijn fooi.
Verder heb ik al 2 (!!) bulgaarse verjaardagen meegemaakt. Valentino en Johnny zijn allebei jarig geweest en die verjaardagen werden uitgebreid gevierd. Ze zijn hier dol op whisky dus de flessen johnny walker, jack daniels, jim bean en de rest van alle soorten whisky die je maar kan verzinnen komen dan op een lange tafel te staan met schalen vers fruit, chocolade, nootjes en redbull als 'mix voor de mensen die geen pure whisky drinken. Bij Valentino's verjaardag was er een fles jack daniels van 5 liter ( mega groot ) echt tot de drup toe leeg gegaan. Dan lag iedereen ook bijna op de grond te rollen, maar het was wel een gezellig feestje.

Natuurlijk ben ik nog steeds dikke maatjes met Alicia ( mijn huisgenoot ). Ze heeft de ene dag tot 8 uur shift en de andere dag vanaf 8 uur dus we eten altijd samen. De ene keer om 6 uur en de andere keer om 8 uur. Als ze de volgende dag vroege dienst heeft gaan we niet stappen maar samen naar huis. Als ze vrij is de volgende dag en om 8 uur moet beginnen gaan we 9 van de 10 keer wel op stap. Tegenwoordig gaan we niet meer naar de Viking aangezien daar iets is voorgevallen ( lang verhaal ) maar naar de Icebergh. Dit is ook niet zonder reden want Alicia en de manager zijn helemaal stapel verliefd op elkaar geworden en denken zelfs (al) aan samenwonen (!!) ze zijn dan ook 27 en 36 dus dat is misschien wel anders. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik de Icebergh een stuk leuker vind qua muziek. De viking is een beetje zo'n top 40 tent waar alleen maar 'bekende' hits worden gedraait terwijl ze in de Icebergh volop (deep)house, techno en af en toe een hit draaien. De eerste keer dat we hier heen gingen heeft Chris ons direct backstage meegenomen en ons voorgesteld aan o.a. de Nederlandse DJ Guilliano die regelmatig draait met de 'grote' namen zoals quintino, afrojack, rivaro enz. Ook hebben we de bulgaarse 'huis' DJ ontmoet waar ik het wel goed mee kan vinden. Hij heet overigens ook Ivo ( volgensmij is Ivo hier wat Jan in Nederland is ). Het is voor mij natuurlijk niet heel gezellig met 2 van die lovebirds maar elk voordeel heeft zn nadeel haha. Verder kan ik het ook erg goed vinden met Niels van Beachmasters, leuke gast is dat. In een korte tijd hebben we hier al best wel veel mensen leren kennen en je merkt ook dat veel mensen (al) een bijnaam hebben. Nick van het Heineken House bijvoorbeeld word Nick de slet genoemd ( reden zelf in te vullen haha ). En Bart van die samen met Frans bij de kermis attracties staat is geneigd om wilde verhalen te vertellen over maffia, pistolen en blablabla. Dat pistolen verhaal is trouwens geen grapje. Ik heb zwaar onderschat hoe gevaarlijk het hier is. Iedereen heeft hier zowat een pistool. Frans heeft me zelfs die van hem laten zien ( ik schrok me dood ).
Gister zijn er 2 meisjes van Beachmasters beroofd. 1 was niet thuis en die andere stond te douchen en toen is hun hele appartement leeggeroofd. Laptops, telefoons alles weg !
Het engste was nog wel gisteravond.. We zaten op de pier waar je super mooi uitzicht hebt op de 'kustlijn'. Je ziet allemaal lichtjes en hoort het geluid van de kabbelende zee terwijl er een zacht briesje staat. Het is echt een hele fijne plek om te komen maar wat bleek gister : NIET veilig en dat doen we NOOIT weer. Wij zaten natuurlijk druk te kletsen tot we achter ons geschreeuw en geplons horen. Wij keken om en zien 2 jongens in het water liggen en 1 nog op de steiger. Die jongen die nog niet in het water lag werd in elkaar geslagen door een man/jongen ( waarschijnlijk omdat hij tegen stribbelde ) toen hij zich uiteindelijk over had gegeven werd ook hij het water ingedrukt en gingen de 3 mannen er met de buit vandoor. Wij zaten echt nog geen 10 meter hier vandaan helemaal in elkaar gedoken in de hoop dat ze ons niet zagen. We hadden geluk en de jongens liepen de boulevard af. We hebben even gewacht en zijn toen letterlijk naar de taxi gerent. Als ik dit zo terug lees is het net een film! maar zulke dingen maken we hier dagelijks mee. Die dag ervoor troffen we bijvoorbeeld een meisje aan met allemaal bloed op haar gezicht en uitgelopen mascara. Bleek ? Haar vriend had haar mishandeld omdat ze niet genoeg geld binnen bracht. En dat terwijl ze 19 was, 7 dagen per week werkte en HIJ niet eens een baan had. We hebben haar mee naar ons appartement genomen en haar gezicht schoon gemaakt. Daarna hebben we haar naar de andere kant ( in onze beleving ) van Sunny beach gebracht naar een vriendin van haar. We waren kei verdwaald en op de terug weg hebben we na een uur de weg zoeken toch maar een taxi gepakt.

Aangezien dit soort dingen altijd na werktijd gebeuren kun je wel nagaan dat we hier echt heel weinig slapen. Ik lag vandaag bijvoorbeeld om half 8 te slapen en om 10 uur werd ik wakker omdat Alicia aan het werk moest. Ook hebben we nog Stoyan die allemaal rare en vooral irritante apparaten met piepjes bij zich heeft. Net ging er weer een of ander ding van hem af ( ongeveer een half uur lang ) dus dan stap ik heeeeel geirriteerd zijn slaapkamer binnen en dan boeit het me echt niet of hij 1 of 10 wijven in zn bed heeft liggen en dan zeg ik : STOYAN CAN YOU PUT THAT FUCKING THING OUT ? zegt hij ook nog : which one ? ALL OF THEM YOU FUCKING IDIOT ! het is dan ook al algemeen bekend dat ze me s'ochtends niet lastig moeten vallen en gelukkig doen ze dat ook niet (meer). Verder is Stoyan wel tof hoor. Alleen is hij altijd dronken, zelfs op het werk. Laatst kwam hij thuis en stampte hij gewoon onze slaapkamer binnen. Hij kent best veel Nederlandse woorden dus hij zei; even knuffelennnn ! yeaaaaah baby godverdomme. lekker frikandelletje erbij !
Toen sprong hij dus in ons bed midden tussen ons in en begon hij te ronken met zn vieze alcohol walm. Alicia en ik hebben hem gewoon op de grond getrapt ( die hier trouwens ook niet al te schoon is ) en volgensmij is hij uiteindelijk naar bed gegaan.

Onze kamer is echt een tering bende, nieeeet normaal. Overal liggen kleren, tassen, schoenen en noem maar op. We hebben besproken om 'misschien' 'eventueel' een keer op te gaan ruimen maar dat heeft niet zoveel zin. Kost alleen maar energie en het word toch wel weer een bende dus we laten het mooi zo. Nadeel ? je doet er een kwartier langer over om iets te vinden maar het voordeel is ( volgens ons dan ) dan inbrekers nu ook meer tijd nodig hebben om dingen te vinden en uiteindelijk geven ze vanzelf op. Alicia is trouwens echt mijn steun en toeverlaat hier. We bespreken echt alles en dat is echt super fijn omdat er zoveel gebeurd. We zijn wel allebei een beetje te impulsief en we zetten elkaar er ook tot aan ( onbewust ). Zo heb ik bijvoorbeeld 2 hele leuke 50+ers (stel) uit Manchester ontmoet. Ze komen elke avond bij me aan de bar en bestellen 2 halve liters bier en kletsen er gezellig op los. We zijn uitgenodigd om bij hun langs te komen en omdat hun zoon piloot is hebben ze zelfs een retour ticket Amsterdam - Manchester voor ons geregeld!! Verder heb ik nog 2 meiden uit Tirol ontmoet die vroegen of ik in de winter bij hun kwam snowboarden. Echt super tof dat je hier zoveel mensen leert kennen. Ik wissel met de meesten ( er zijn namelijk ook genoeg minder leuke mensen ) facebook en emailadressen uit zodat we contact kunnen houden. Het kan altijd handig zijn ! Verder valt het me op dat ik veel brandweer mannen ontmoet hier. Ik heb een hele leuke brandweer man uit Manchester ontmoet die Danny heet. Verder nog eentje uit Badhoevedorp ( toevallig ook een Danny ), uit Zutphen en nog een engelsman. Die laatste kwam naar me toe en vroeg of ik even achter de bar vandaan wou komen. Voor zo'n aardige mega gespierde man willen we dat natuurlijk allemaal wel en aangezien ik het toch rustig had.. why not. Dus voor dat ik het weet hang ik horizontaal in zijn armen en beginnen zn vrienden foto's te maken haha. Patser !

Ik brei er een eind aan, dit is nog niet de helft van wat er allemaal gebeurd alleen is het inmiddels al een behoorlijk boekwerk.. Ik ga nog maar even slapen anders kom ik vanavond echt niet door..

Dikke kus uit Bulgarije !

  • 23 Juni 2011 - 12:51

    Oma:

    lieve yvonne, fijn dat we weer wat van je horen. Het zijn spannende verhalen. Doe je wel voorzichtig daar??? We willen je graag heelhuids weer in Loppersum zien hoor!!!!
    Liefs en dikke kus van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Boergas

Yvonne

Actief sinds 04 Juni 2011
Verslag gelezen: 12869
Totaal aantal bezoekers 23192

Voorgaande reizen:

09 Juni 2011 - 27 Augustus 2011

Sunny Beach 2011

Landen bezocht: